Hyderabadi Times - Reisverslag uit Haiderabad, India van Hans De Corte - WaarBenJij.nu Hyderabadi Times - Reisverslag uit Haiderabad, India van Hans De Corte - WaarBenJij.nu

Hyderabadi Times

Door: Hans

Blijf op de hoogte en volg Hans

22 Maart 2008 | India, Haiderabad

Eindelijk eens wat tijd nemen voor een updateje. Ik leef hier ondertussen 5 weken in de Twin Cities (zo wordt Hyderabad, samen met Secunderabad ook wel genoemd) en heb eigenlijk nog geen teken van leven getoond. Alleen de korte familie had ik uiteraard al laten weten dat we goed aangekomen waren.

De grote boosdoener voor het almaar uitstellen is mijn werk. Oh, ja, toch wel. Elke dag werken van 9u tot 19u is vrij vermoeiend. En dan 's avonds thuiskomen om te beginnen koken, te eten, nog wat te kletsen met de collega-huisgenoten, en dan nog wat surfen mailenen skypen. Dat maakt dat ik redelijk uitgeteld geraak na een paar dagen. En dan komt het WE eraan waarin Katrien staat te popelen om eindelijk eens samen op stap te gaan om de buurt, de omgeving en de stad te verkennen. Het ligt dus niet aan gebrekkige internet toegang of luiheid (alhoewel...) of iets anders, ik moet gewoon teveel werken.
Welnee, daarbij komt ook nog het proberen van contacten te leggen met andere expats om te leren uit hun ervaringen. We zijn nu zelfs lid van TEA, de Twin Cities Expatriats Association... Al is het maar om te weten waar er een goeie dokter te vinden is, om mensen te ontmoeten, om samen te gaan wandelen, enz. En zoals iedereen weet kruipt er wel wat tijd in "networking". En onze weg vinden in deze miljoenenstad is niet evident zonder begeleiding.

Maar soit, Hyderabad. Een supergrote stad, ongeveer 4 keer zo groot als Brussel met ongeveer 7 keer meer inwoners. Eigenlijk nog redelijk wat groen, de gebouwen staan niet echt tegen elkaar geplakt en met redelijk wat parken. Maar uiteraard overal stof, grof stof, brokstukken en rotsen. De stad ligt eigenlijk in een uniek plateau met grote rotsbokken die net op elkaar lijken te zijn gestapeld. Hier en daar kan je hier nog zo'n rotspartijen bewonderen. Ze zijn wel aan het verdwijnen, door de enorme expansie die deze stad meemaakt. Overal, overal staan er gebouwen in de steigers en zie je bouwputten en werven. Nochtans staat de grondprijs (of eerder rotsprijs) zo ongeveer op 1.5 lakh (=150000 rupees) per vierkante meter, in High Tech City (de wijk waar het kantoor van Colruyt India is gevestigd) gaat dit naar 3 lakh. De prijs van bouwgronden schommelen en swingen dus de pan uit tussen 2000 en 5000 € per vierkante meter rotsblok!

Zo hebben jullie ook al een idee in wat voor een stad we hier leven.
Tot gauw!

• 27 Maart 2008 - 10:15

Henkie:

dat ik dit weer toevallig moet ontdekken!
    groetjes uit dit apenland mét regering.

• 09 April 2008 - 08:55

Leen :

Hei Hans en Katrien! tof om iets van jullie te horen! hier in brussel alles goed, al mag het stilaan zomer worden!
    tot gauw mails
    Leen x

• 09 April 2008 - 14:40

Marijke:

have fun daar in india. lijkt me een hele ervaring.
    groetjes